Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Miért érdemes kávét inni?

Miért érdemes kávét inni?

Minden felnőtt ember legalább egyszer életében kóstolta már a kávét.

És ugyebár ez nem is rossz dolog. Sőt, valójában számos előnye van annak, ha az ember nem csak elkészíti magának, hanem fogyasztja is a kávéitalt. A kávé kiválóan alkalmas az agy, a bőr és a test számára. Íme 11 ok, amiért érdemes reggel egy kávéval indítani a napot.

I love coffee - Szeretem a kávét

A kávé csökkentheti a Parkinson-kór tüneteit

A ScienceDaily folyóirat 2012-ben megjelent cikke szerint a kávéfogyasztás elősegíti a Parkinson-kórban szenvedő emberek mozgásszabályozását. Ronald Postuma, a tanulmány szerzője elmondta: "A tanulmányok már kimutatták, hogy a koffein-használók kevésbé hajlamosak a Parkinson-kór kialakulására, de ez az egyik első tanulmány, amely arra a következtetésre jutott, hogy a koffein gyógyír lehet a betegségben már szenvedő emberek számára."

A kávé az antioxidánsok elsődleges forrása

Egy 2005-ös tanulmány szerint a kávé nagyon gazdag antioxidánsokban. A gyümölcsök és zöldségek is rendkívül gazdagok az ilyen anyagban, de úgy tűnik, hogy az emberi test sokkal több antioxidánst szív fel a kávéból.

A kávénak antistressz hatása van

A Szöuli Nemzeti Egyetem kutatói megvizsgálták az alváshiány okozta stressz alatt álló patkányok agyát, és a kávéíznek kitett alanyok agyában megállapították, hogy a stresszhez kapcsolódó fehérjék reagálnak. Ez az aromavizsgálat nem magához a stresszhez kapcsolódik, hanem az alváshiány okozta stresszhez. Tehát nem lehetsz biztos abban, hogy jó ötlet lenne egy zacskó pörkölt babkávét tartani az éjjeliszekrényen, de semmi sem akadályoz meg a próbálkozásban!

A kávé boldogabbá tesz

Az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézetének tanulmánya szerint a legalább négy csésze kávét ivó embereknek körülbelül 10%-kal kisebb az esélyük a depresszióra, mint a nem fogyasztóknak. És nyilvánvalóan ez nem a „koffeinhatásnak” köszönhető - a Coca-Cola is képes előidézni ezt a hatást, de ennek ellenére hatással van a depresszióra. A tanulmány szerzője, Honglei Chen a Prevention.com oldalon elmondta, hogy a kávé morálra gyakorolt ​​hatása valószínűleg összefügg az antioxidánsokkal.

A kávé kiválóan hat a májra (különösen, ha alkoholt fogyasztasz)

Egy 2006-ban közzétett tanulmány kimutatta, hogy azok az emberek, akik legalább egy csésze kávét isznak naponta, 20% -kal csökkentik a májcirrhosis kialakulásának esélyét - ez egy autoimmun betegség, amelyet a túlzott alkoholfogyasztás okoz, hepatocelluláris elégtelenség (májműködési zavar). A tanulmányt vezető Arthur L Klatsky a Guardiannak elmondta: "Úgy tűnik, hogy a kávéfogyasztásnak védő hatása van az alkoholos cirrhosis ellen, és minél többször kávét, annál kevésbé valószínű, hogy kórházba kerül, vagy alkoholos cirrhosisban hal meg." Kutatások azt is kimutatták, hogy a kávé az alkoholmentes zsírmáj (NASH) elleni védekezésben is segíthet. A szingapúri székhelyű Duke-NUS Medical School kutatócsoportja megállapította, hogy naponta legalább négy csésze kávé vagy tea elfogyasztása segíthet megvédeni a NAHB támadásait.

Egy csésze kávé(bab)

A kávé csökkentheti a bőrrák kialakulásának esélyét ( nőknél)

A Brigham kórház és a bostoni nők a Harvard Medical School-ból 112897 férfit és nőt követtek nyomon több mint 20 éves időszak alatt, és arra a következtetésre jutottak, hogy azok a nők, akik legalább napi három csésze kávét isznak, sokkal kevésbé valószínű, hogy bőrrákot kapnak, mint azok, akik nem.

A kávé csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát

Az American Chemical Society tanulmánya szerint a kávé csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát is. A kutatók megállapították, hogy azok az emberek, akik naponta legalább négy csésze kávét isznak, 50%-kal csökkentik a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. Ezután minden egyes további pohárral a kockázat tovább csökken 7%-kal csökkenti.

A kávé jobb sportolóvá tehet

A New York Times a következőket írja: "A tudósok és a sportolók évek óta tudják, hogy egy csésze kávé edzés előtt tízszeresére növeli az atlétikai teljesítményt, különösen az olyan állóképességi sportokban, mint a futás vagy a kerékpározás." A koffein növeli a vérben lévő zsírsavak számát, amelyek lehetővé teszik a sportolók izmainak, hogy felszívják és megégessék ezeket a zsírokat, hogy üzemanyaggá alakuljanak, ezáltal megőrizve a csekély szénhidrátkészleteket és lehetővé téve a test számára későbbi felhasználását.

A kávéfogyasztás csökkentheti az öngyilkossági rátát

A Harvard Medical School által készített tanulmány szerint napi két és négy csésze kávé elfogyasztása körülbelül 50% -kal csökkentheti a férfiak és nők öngyilkosságának kockázatát. Kiváltott ok: a kávé enyhe antidepresszánsként működik, megkönnyítve a neurotranszmitterek, például a szerotonin, a dopamin és a noradrenalin termelését.

A kávé okosabbá is tehet

Általában akkor iszol kávét, amikor nem szeretnél aludni? Nos, ez a hasznos tevékenység nemcsak ébren tart, hanem okosabbá is tesz. A CNN amerikai csatorna elárulta, hogy a kávé lehetővé tette az agy hatékonyabb és intelligensebb működését. Michael Lemonick, a TIME újságírója azt mondja: "Ha nem alszol és koffeint juttatsz a szervezetedbe, szinte minden képességed gyarapszik: a reakcióidő, az éberség, a figyelem, a logikus érvelés - az intelligenciához kapcsolódó legösszetettebb funkciók."

A kávéfogyasztás hozzájárulhat az agy egészségének megőrzéséhez

A Dél-Floridai Egyetem és a Miami Egyetem kutatói felfedezték, hogy a magas koffeinszinttel rendelkező, 65 évesnél idősebb emberek átlagosan két-négy évvel később kapták el az Alzheimer-kórt, mint az alacsonyabb koffeinszintűek. Dr. Chuanhai Cao, a Dél-Floridai Egyetem idegtudósa és a tanulmány társszerzője elmondta: „Nem azt mondjuk, hogy a mérsékelt kávéfogyasztás képes teljesen megvédeni az embert a betegségtől, ugyanakkor határozottan hisszük, hogy ez jelentősen csökkentheti az Alzheimer-kór kockázatát.

A túlzott kávéfogyasztás azonban semmiképpen sem jó, éppen ezért találjuk meg az egészséges egyensúlyt!