Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Cukorpótló ötletek

Ez a cikk azoknak szól, akik édesen szeretik a kávét...

Ki ne szeretné édesen a kávét?! Például én. Úgyhogy most azoknak adunk édes tanácsokat, akik a kávézás okozta örömöt eddig cukorral helyezték magaslatokba, de most szeretnének valami egészségesebbet, de finomat!

STOP cukor - íme a cukorhelyettesítő édes örömök forrása

Mint azt tudjuk, a cukor már a szájban rombol. A fogszuvasodást általában azok a szájüregben található baktériumok okozzák, melyek felveszik és lebontják az elfogyasztott cukrot. A szénhidrát és a cukor feldolgozásához a szervezetnek B1 vitaminra (Tiaminra) van szüksége. A túlzott cukorfogyasztás emiatt akár vitaminhiányt is okozhat. A B1 vitamin befolyásolja az idegrendszer működését, elősegíti a gondolkodást és a figyelem összpontosítását.

A magas vércukorszint endorfin termelésére serkenti az agyat, és ez a cukorfüggőség kulcsa. Az endorfin a hangulatfokozásért felelős hormon. A cukor tehát a szervezetben kémiai úton hozza létre a jókedvet, ezért is szeretjük annyira a csokoládét, a süteményt, amikor némi vigaszra van szükségünk.

Az agy hozzászokik a magas vércukorszinthez, és az endorfin termelését attól teszi függővé. Így viszont a cukor hiánya esetén a szervezetben jelen levő endorfin mennyisége csökken, amitől lehangolttá, lassúvá válunk. Célszerű édesítővel helyettesíteni az egészségünk érdekében.

A legjobb természetes cukorhelyettesítők:

1. Stevia

Stevia: cukor helyett

A steviával kiválóan kezelhető a cukorbetegség, mivel nem emeli meg a vércukorszintet, hiszen glikémiás indexe nulla. Éppen emiatt a fogyókúrázók számára is nagy segítség, hiszen segít leadni a felesleges kilókat, mivel a stevia jórészt emésztetlenül halad át a szervezeten, ráadásul nullkalóriás. A stevia rendszeres fogyasztásával normalizálható a vércukorszint, vagyis segítséget jelent a cukorbetegség kontrollálásában. Kutatások igazolják, hogy a stevia csökkenti a magas vérnyomást, a normális vérnyomást viszont változatlanul hagyja.

2. Barna cukor

Barna cukor készülhet répa- és nádcukorból is. A cukrot először finomítják, kifehérítik, majd melasszal visszaszínezik. A melasz nagyrészt cukrokból áll, ám emellett van benne némi ásványi anyag és vitamin is.

3. Nyírfacukor

Bár nevében cukor, a nyírfacukor a cukorhelyettesítő cukoralkoholok csoportjába tartozik. A cukoralkoholoknak, nevük ellenére nincs hétköznapi értelemben vett alkoholtartalmuk. A nyírfacukor elfogyasztását követően kis mennyiségben szívódik fel a szervezetben, így szinte egyáltalán nem terheli meg az inzulinháztartást. Íze és állaga is nagyon hasonlít a kristálycukoréra, energiatartalma 40%-kal alacsonyabb a cukorénál, glikémiás indexe nagyon alacsony.
A nyírfacukrot nem lehet karamellizálni, élesztőfuttatáshoz sem alkalmas, süteménysütésnél pedig máshogy viselkedhet, mint a kristálycukor.

4. Eritrit

Eritrit: szerintünk a legjobb

Szerintünk a legjobb! Ha meg szeretné őrizni az alakját, vagy éppenséggel fogyni szeretne, az eritrit a legjobb választás. Természetes, 100%-ban növényi alapú édesítőszer, ami gyakorlatilag kalóriamentes.